دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2670
تعداد نوشته ها : 2
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem272

تا به حال به این فکر کرده اید که چه نکاتی را برای دکوراسیون اتاق خواب خانه خود ، باید رعایت کنید ؟ یا این که طراحان داخلی از چه ترفندهایی برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده می کنند؟ اصلا اتاقی را دیزاین و دکوراسیون کرده اید . میدانید چه راز و رمزهایی دارد ؟ در نظر داشته باشید که برخی از نکات و اصول دکوراسیون، فضای اتاقتان را بد جلوه می دهد . برای این کار شما باید هزینه و نیز زمان خود را در نظر بگیرد . برای خرید و تهیه لوازم و تغییر دکوراسیون باید با حوصله کار کنید .  در ادامه مطلب میتوانید بطور کامل مطلب را مطالعه کنید .





پس برای این که دچار چنین اشتباهی نشوید . با ما همراه باشید تا نکاتی چند را درباره دکوراسیون اتاق خواب و تزیین و چیدمان آن برای شما مطرح نماییم . مکان تخت خواب در اتاق خواب بهترین محل قرار گیری تخت خواب، حالتی است که از هر طرف آن بتوانید بدون دردسر بلند شوید. پس آن را ترجیحا در مرکز دیوار قرار دهید.


 البته این نوع چیدمان فضای اتاق خوابتان را متعادل و زیباتر نیز جلوه می دهد. نکته: اما اگر آنقدر تختتان بزرگ است که فاصله کمی بین دیوارها ایجاد می کند و فضایی برای رفت و آمد نمی گذارد، آن را کنج اتاق بگذارید. همچنین بهتر است که تخت را مثل این تصویر، زیر پنجره و کنار درب چیدمان نکنید، تا سر و صدا بیرون اتاق و سرما خواب آرامتان را مختل نکند. از رنگ های خوب انتخاب کنید یادتان باشد که رنگ های خنثی و سرد بهترین گزینه برای نقاشی و کاغذ دیواری اتاقتان هستند. 


در واقع این رنگ ها آرامش بخشند و محیط آرام و بدون استرسی را برای خوابیدن، فراهم می کنند. اما در مقابل رنگ های قرمز ، زرد و نارنجی، رنگ های پر انرژی هستند. این نوع رنگ ها را بهتر است به جای دیوارها ، در دکوری و اکسسوری های کوچک وارد دکوراسیون اتاق خوابتان کنید. حواستان به دیوار پشت تخت باشد .


دیوار پشت تخت را به صورت خاص دیزاین کنید !

 یادتان باشد که تخت خواب با اندازه بزرگی که نسبت به باقی وسایل در اتاق خواب دارد، معمولا به نقطه کانونی فضا تبدیل می شود. پس بهتر است که مانند طراحان حرفه ای، دیوار پشت آن را به صورت مخصوص با بافتی متفاوت و یا با نصب دکوری ها، تزیین کنید. برای مثال می توانید مثل اتاق زیر، دیوار پشت تخت را با کاغذ دیواری که طرحش با دیوارهای دیگر متفاوت است، دیزاین کنید.


 فرش مناسب انتخاب کنید ! 


یادتان باشد که کف اتاقی که تماما از فرش پوشیده شده است، اصلا زیبا و اصولی نیست. در واقع فرشی که انتخاب می کنید، باید به اندازه ای باشد که حداقل  ۳۰ سانتیمتر با دیوارها فاصله داشته باشد.

نقش پرده در دکوراسیون اتاق خواب


پرده عضو مهم و جدا نشدنی اتاق خوابتان است. چون حریم شخصیتان را حفظ می کند. عایقی برای ورود سرما از پنجره هاست. و هم روز و هم شب، به کمک آن میتوانید میزان نور آفتاب و محیط بیرون را با آن کنترل کنید. پس باید با توجه به موقعیت اتاق خواب و دکوراسیون منزلتان، نوع مناسبی را خریداری کنید. نکات زیر را در نظر داشته باشید:

– اگر اتاقی کلاسیک دارید، به دنبال پرده های پارچه ای بروید که برای این سبک دکوراسیون مناسبند. همچنین زیر پرده اصلی، از آستر استفاده کنید، تا برای حفظ حریم شخصی و کنترل نور بتوانید از آن استفاده کنید. نقش اندازه تخت در دکوراسیون داخلی اتاق خواب باید بدانید که یکی از اصول دکوراسیون داخلی، تناسب اندازه وسایل و مبلمان با اندازه فضا است. 


پس اگر فضای اتاقتان محدود است، به هیچ وجه دنبال تخت خواب های بزرگ نروید. توجه داشته باشید، طبق توصیه طراحان داخلی، فاصله تخت با دو دیوار کناری، بهتر است مانند تصویر زیر، حدود 1 متر باشد تا فضای مناسب برای رفت و آمد و قرار دادن میز پاتختی را داشته باشید. استفاده از لایه های نوری متنوع اتاق خواب علاوه بر نور محیطی که معمولا از آویز و چراغ های سقفی تامین می شود، به نور وظیفه ای و تزینی هم نیاز دارد. 


توجه داشته باشید که نور وظیفه ای، نوری است که روشنایی لازم برای مطالعه و آرایش کردن را در اتاقتان به صورت مخصوص تامین می کند. پس اگر عادت به مطالعه دارید، از آباژور یا چراغ مطالعه روی پاتختی ها استفاده کنید. همچنین نور میز آرایش را بالا آینه یا دو طرف آن قرار دهید، تا هنگام آرایش کردن و آماده شدن، سایه روی صورتتان ایجاد نشود. نقطه کانونی اتاق خواب را انتخاب کنید ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق خواب به جای چسباندن تعداد زیادی ایده در یک اتاق، به دقت درباره ی خلق یک چیز خاص و مورد علاقه ی خود در فضا بیندیشید. برای مثال در این اتاق خواب دیوار بافت دار با نورپردازی تاکیدی و انتخاب لوستر مناسب، نقطه ی کانونی اصلی فضا است. هیچ چیز دیگری در این فضا برای جلب توجه تلاش نمی کند.


 اگر می خواهید این نقطه کانونی را در دیوار پشت تخت تان ایجاد کنید. فراوانی نقاط کانونی و خاص در فضا با بردن چشم از یک نقطه به نقطه ی دیگر به جای تمرکز بر یک نقطه، باعث به هم ریخته و شلخته به نظر رسیدن آن می شود و چنین اتاقی برای یک خواب آسوده مناسب نیست. نقش آینه در دکوراسیون اتاق خواب آینه در دکوراسیون اتاق خواب یک آینه روی دیوار کنار پنجره یا روبروی آن به اتاق تان اضافه کنید. این کار باعث می شود روشنایی فضا با انعکاس نور طبیعی دوچندان شود. ضمنا اگر از پنجره چشم انداز خوبی داشته باشید، با این کار منظره ی بیشتری به اتاق خود می آورید. 


ضمن اینکه از کاربری معمولی آینه یعنی چک کردن ظاهرتان قبل از بیرون رفتن در فضای اتاق خود نیز بهره مند می شوید. پنجره ها را تزیین کنید آراستن پنجره چیزی بیش از مسدود کردن نور است. این آرایش ها پنجره را جذاب و زیبا می کنند که هم می توانند بسیار لوکس و نمایشی باشند یا بسیار ظریف و افتاده. در هر صورت تأثیر زیادی در فضای اتاق خواب دارند.


 حتی اگر پنجره های کوچکی دارید، پرده ای بر آن ها آویزان کنید که تا کف ادامه دارد. چنین کاری یک پنجره ی معمولی را بسیار جالب تر خواهد کرد و از فضای شما یک اتاق خواب ایده آل می سازد. نکته : دقت کنید که اگر حریم و امنیت برای شما مهم است، پرده های حریر گزینه ی مناسبی هستند. آن ها می توانند در طول روز کشیده شده باشند و در عین حال مانع ورود نور به داخل فضا نشوند.

پنج شنبه هجدهم 9 1400
X